Ehdota lapsuudentutkimuksen seuran tunnustuspalkinnon 2024 saajaa

15.12.2023

Ehdota vuoden lapsuusteko 2024 palkinnon saajaa

Lapsuudentutkimuksen seura ry. jakaa kuudennen kerran Vuoden lapsuusteko –palkinnon. Lapsuudentutkimuksen seura haluaa palkita lapsuuteen liittyvää tekoa, toimintaa, tapahtumaa, tekstiä, julkaisua tai muuta tuotosta, joka valottaa tuoreella ja mielenkiintoisella tavalla käsitystä lapsista ja lapsuudesta sekä samalla haastaa ajattelemaan asioita uudella tavalla.

Tunnustuspalkinnolla halutaan huomioida ajankohtaista toimintaa. Edellinen palkinto myönnettiin 10.5.2021, joten seura pyytää ehdotuksia erityisesti sen jälkeisistä tapahtumista ja teoista, mutta myös pitkäkestoisempaa toimintaa voidaan esittää palkittavaksi. Palkittava voi olla ryhmä, yhteisö tai yksittäinen henkilö.

Palkittavaa ehdotetaan vapaamuotoisella esityksellä, jonka tulee sisältää perustelut sekä palkittavan ja ehdottajan yhteystiedot. Ehdotuksen pituus on maksimissaan yksi A4 sivu sekä mahdolliset liitteet. Ehdotus tulee toimittaa 31.3.2024 mennessä sähköpostitse osoitteeseen: elina.weckstrom(at)sos-lapsikyla.fi. Mikäli liitemateriaalia ei voi lähettää sähköisesti, se postitetaan osoitteeseen: SOS-Lapsikylä, Elina Weckström, Kumpulantie 3, 00520 Helsinki.

Palkinto luovutetaan Lapsuuden tutkimuksen päivillä Helsingissä 15.5.2024. Palkinnosta ilmoitetaan etukäteen voittajalle ja ehdotuksen tekijälle. Vuonna 2021 palkinto myönnettiin Kustannus Z:lle ja sen perustaja Lea Pennaselle.

Vuoden 2024 palkintolautakunta: Elina Weckström (SOS-Lapsikylä), Jaakko Hilppö (Helsingin yliopisto), Sari-Anne Paaso (Pesäpuu ry), Maiju Paananen (Tampereen yliopisto), Mari Vuorisalo (Jyväskylän yliopisto) ja Terhi Tuukkanen (lapsiasiavaltuutetun toimisto).

Lisätietoja: Vuoden lapsuusteko